- Komerční sdělení-zpravy
DomůMagazínV Česku vymysleli pivo pro ženy, sklidilo kritiku i od zahraničních médií

V Česku vymysleli pivo pro ženy, sklidilo kritiku i od zahraničních médií

-

Nápoj určený speciálně pro dámy má mramorově bílý a narůžovělý obal. Podle Britek je sexistický.

Ženy chtěly povzbudit k pití piva a vytvořit pro ně symbol „ženské síly a zároveň dívčí něžnosti“, výsledek je však opačný. Za výrobek „Beer for her“, tedy „Pivo pro ni“ sklidil český minipivovar Aurose kritiku od zahraničních médií, která produkt a marketing kolem něj považují za sexistický.

Jedná se zejména o britský trh, kam se snaží Aurose své pivo dovážet. Ozvaly se však tamní zákaznice, které pobuřuje myšlenka, že by měly pít pivo speciálně určené pro ně a nemohou si vychutnávat klasický nápoj stejně jako muži – bez přívlastků. Problémem je i elegantní narůžovělá láhev, ve které se prodává a která evokuje stereotypní spojitost mezi ženami a láskou k růžové barvě.

Britky se bez rozpaků rozhodly pivo kritizovat na sociálních sítích, především na Twitteru a témata se chytilo i několik zahraničních médií. O české Aurose psali například deník The Telegraph, The Independent, dokonce i americký server Huffington Post a spoustu dalších menších webů.

Chtějí poukázat zejména na myšlenku, že „pivo pro ženy již existuje a jmenuje se pouze pivo“.

Elegantní podávání podle majitelky není sexistické
Za značkou stojí česká podnikatelka Martina Šmírová. Založila ji v roce 2015 s cílem nabídnout zákaznicím speciálně připravené pivo v luxusním designovém obalu. Celá situace se zahraničními médii ji mrzí, protože podle jejích slov je záměr značky Aurose naprosto opačný.

„Chtěli jsme změnit vnímání piva jako tradičního nápoje oblíbeného zejména mužskými zákazníky. Samozřejmě si nemyslíme, že by ženy neměly pít jiné druhy piva nebo naopak, že by měly pít jen to naše. Aurosa představuje pouze další alternativu volby, která oslovuje jak ženy, tak pro mnohé možná překvapivě i muže,“ uvedla pro SME Martina Šmírová.

Čím se tedy její pivo pro ženy liší od tradičních známých produktů? Aurosa je nefiltrovaný 11° polotmavý ležák a jeho hlavní přísadou je Vídeňský slad, díky kterému má mírně karamelový nádech. Pivo také není nijak dochucováno či uměle přislazováno a vyrábí se v rodinném pivovaru v zámku Rychvald.

Martina Šmírová také spolupracuje s různými umělci a designéry, protože klade velký důraz na obal a design láhve. Má prý reflektovat povahu samotného piva. „Elegantní a něžný, ale přesto výrazný – takový je mramorový obal, který láhev pozvedá na módní doplněk a home decor. Nemyslíme si, že by elegantnější podávání bylo pro ženy jakkoli dehonestující či sexistické,“ říká majitelka pivovaru.

Brání se také tím, že na trhu je řada produktů, které jsou tradičně rozděleny na ženské a mužské jako například kosmetika, oblečení či parfémy. „Nemyslíme si, že by alternativy produktů měly v naší svobodné společnosti vyvolávat jakýkoli problém,“ tvrdí.

Silný muž a křehká žena
Na sociálních sítích a oficiálních stránkách značka také argumentuje, že nechtěla být součástí sexismu, feminismu a ničeho podobného. Vysoce pravděpodobně bylo opravdu jejím záměrem pouze vytvořit produkt, který bude na trhu originálem a přitáhne na sebe pozornost s dobrým úmyslem podpořit všechny milovnice piva.

Některé kroky celého marketingu kolem značky však vyjadřují (možná nechtěně) úplný opak. Pivo se například prodává také v taškách s označením WMN PWR (zkratka od Women Power – síla žen) a majitelka jej propaguje i slovy, že „ženy mohou uspět kdekoli, aniž by se při tom musely přizpůsobovat nebo obětovat svou přirozenou ženskost“.

Hovoříme-li o feminismu jako o ideji rovnoprávnosti a rovnocennosti žen s muži, není jasnější ukázky než výše zmíněné příklady.

Aurosa však zašla ještě dál a zřejmě nevědomky, ale přece naznačila i určité genderové stereotypy. Svůj nápoj pro dámy označila za „ztělesnění kontrastu mezi světem silného muže a křehkosti ženy“.

Svého povědomí mezi tisíci žen tak značka dosáhla, byť způsobem, jaký zřejmě ani náhodou neočekávala.

Další články autora

Jižní amerika: kontinent plný kontrastů

Jižní Amerika, kontinent rozmanitých kultur, impozantní přírody a bohaté historie, je destinací, která oslovuje cestovatele ze všech koutů světa. Od deštných pralesů Amazonie až po...

V Bratislavě vzniká nová škola burlesky, ženy naučí svůdnosti

Zakladatelka Catrice Cat chce vytvořit komunitu sebevědomých lidí. Burleska jako umění odhalování a svádění, které balancuje mezi erotikou a humorem, si své obecenstvo v posledních letech...

Proč virtuální realita nepatří do rukou pouze mužům

Některé ženské uživatelky okusily v rámci online hry i sexuální obtěžování. Skutečná realita už nestačí. Moderní technologie přinesly v loňském roce něco nevídaného, ​​neslýchaného a donedávna...

Kam vyhodit nepoužitou kosmetiku?

Poradíme, co se starou rtěnkou, řasenkou nebo šamponem, pokud vám záleží na životním prostředí. Každý vyprodukuje průměrně 330 kilogramů komunálního odpadu za rok, přičemž ani ne...

Nejnovější články

- Reklama -PR článek